Gisteren belde ik UPC omdat mijn internetverbinding niet werkte. Nadat ik eerst acht minuten telefonisch in de wacht geterroriseerd was (druk 1 voor dit, druk 2 voor dat, druk 56 voor zus en 57 voor zo...), kreeg ik een jongen aan de telefoon die zijn eigen naam niet duidelijk kon uitspreken. Ook niet toen ik hem er tot twee keer toe naar gevraagd had. Laat maar, dacht ik. Dit gaat te lang duren. Worden ze bij UPC getraind om hun naam te mompelen? Zodat je later niet kunt zeggen -omdat je de naam niet duidelijk verstaan hebt- wie jou iets had toegezegd ? Ja, mijnheer dat is dan jammer, u moet toch echt een naam weten van de medewerker die u gesproken hebt. Ik vertel de jongen zonder naam mijn probleem en dat ik zelf al een keer of wat het modem uit en weer aangeschakeld heb. En toen kwam het. De jongen zei: 'Dan wil ik u op de eerste plaats complimenteren dat u zelf al gezocht heeft naar een oplossing'. En dit verzin ik niet. Dat zei hij echt. 'Ik wil u op de eerste plaats ...
door carl@formatieschipper.nl