Het wordt met de dag duidelijker: telefoneren is uit. Dat weet inmiddels iedereen die bij tijd en wijle telefonisch contact probeert te leggen per vaste of mobiele telefoon. Oké, dat nieuwe relaties met een 'cold call' moeilijk te bereiken zijn, dat weet je. Verkopen per telefoon is al jaren canvassen waar alleen de beste salestijgers succesvol in zijn. Maar ook zakenrelaties, collega's, vrienden, leden van de sportclub en zelfs familieleden onderling hebben, volgens recent onderzoek van een grote telefoonmaatschappij, steeds minder telefonisch (dus gesproken) contact. Erg? Voor de KPN in elk geval wel. Hun verdienmodel is er nog altijd grotendeels op gebaseerd. Oké, een klein voorbeeld dan van hoe onze telefonische communicatie op z'n laatste benen loopt. Een praktijkvoorbeeld dat je zelf ook wel kent: Je belt Bob Jansen, een zakenrelatie van je. De telefoniste zegt tegen je dat de heer Jansen aanwezig is en zij je zal doorverbinden. Tòch krijg je weer dieze...
door carl@formatieschipper.nl