Nu de Hollandse Nieuwe nog even op zich laat wachten, wil ik als alternatief graag aandacht vragen voor 'de Hollandse Ouwe'. Deze laatste namelijk, is niet te versmaden, minstens zo goed (lees: dikwijls beter) dan de Hollandse Nieuwe en per direct voor handen... Over welke Hollandse Ouwe ik het heb? Nou, over mijzelf bijvoorbeeld. Senior 60-plus creatief, conceptman en copywriter met meer dan 30 jaar aan vlieguren in het marketingcommunicatievak. Of neem mijn collega Guus. Of Ruben, Ruud en Peter. Net als ik zijn zij ruim de vijftig en zestig gepasseerd en als art directors en vormgevers van ongeëvenaarde klasse. Of Hans, Iwein en Peter zijn nog zo'n stel Krasse Knarren. Weten als reclamefotografen altijd de objecten net even pakkender te fotograferen dan door de klant gevraagd. Dat heet ervaring. En neem Kees. Begenadigd illustrator en visualizer met een tekenverleden dat ver teruggrijpt in de vorige eeuw. Tenslotte Maarten met z'n slimme marketingstrategieën....
door carl@formatieschipper.nl