Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Posts uit april 3, 2016 tonen

ACCEPTATIE VAN GEURMARKETING NEEMT VERDER TOE.

http://shoppermarketingupdate.nl/12282/acceptatie-geurmarketing-neemt-toe-2/?utm_source=smunb&utm_medium=email De invloed van sensorische impulsen staat minstens twee decennia op de agenda van winkelvloermarketeers. Nadat de discipline grote stappen heeft gemaakt in de V.S. maakt ook de terughoudendheid in Nederland plaats voor meer nieuwsgierigheid bij tal van betrokkenen. Denk aan ondernemers, maar ook aan merkfabrikanten. Dat zegt zelfstandig marketingconsultant Carl Schipper van  Formatieschipper . Hij treedt vanuit zijn praktijk o.a. op als gesprekspartner voor geurmarketingspecialist  Air Aroma . Als we het hebben over geurmarketing, dan worden vaak buitenlandse voorbeelden van stal gehaald.  Hoewel wat over the top, dient het Amerikaanse fashionmerk Abercrombie vaak als duidelijk voorbeeld. Lopen wij nog wat achter wat dat betreft? Carl Schipper: “Nou, niet wat awareness betreft. De praktische uitwerking zit nog niet op dat niveau als in de VS, maar er b...