Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Posts uit april 7, 2019 tonen

Emotie! Emotie! En nog eens emotie!

Als wij iets kopen, denk je meestal dat je jouw keuze bepaald hebt door verstandig te wikken en te wegen. ‘Verstandig besluit’, spreekt ons inwendige stemmetje je toe, als je een nieuwe auto of een mobiele telefoon hebt aangeschaft. Maar ratio en emotie gaan - bij grote én kleine aankopen - altijd hand in hand. Sterker nog: de keuzes die jij in elk koopproces maakt, worden voor circa 85% bepaald door je emoties! De vraag is nu, hoe kom je er als ondernemer achter welke emoties er bij je prospects en klanten spelen? Gemoedstoestanden Trots, status, ambitie, ego, humeur… het zijn slechts een paar factoren die een rol kunnen spelen bij ons koopgedrag. Het zijn onze  emotional  influencers.  Gemoedstoestanden die  onze aankoopkeuzes in grote mate sturen en bepalen. Of je nu als huisvrouw een brood van €2,50 koopt of als ondernemer een nieuwe bestelwagen van €50.000,-, emoties spreken altijd een fors woordje mee in het koopproces.  Blijf bij jezelf E...