Doorgaan naar hoofdcontent

Posts

Posts uit februari 23, 2014 tonen

Fastfoodketen denkt leuk te zijn...

New York Pizza denkt leuk te zijn.  In hun nieuwe TV-commercial voert de internationale pizza-boer een crash test dummy op. Zo'n ongelukspop in de vorm van een pizzakoerier. Voorstellende een stereotype jongen van  zuidelijke afkomst,  achttien jaar oud, gele outfit, dito helm en een vierkante pizzabak achterop z'n opgevoerde brommer.  In de testhal zien we twee onderzoekers in witte jassen. En de testpop  op een brommer . De voice-over vertelt ons dat het bij New York Pizza om veiligheid gaat, 'maar smaak is natuurlijk ook belangrijk'.  De crash test dummy rijdt vervolgens (met topsnelheid zoals in de praktijk gebruikelijk is voor pizza-koeriers) tegen een betonnen muurtje dat 25 meter verderop gelegen is. De schade laat zich raden. Van de brommer en de testpop is weinig heel. De twee onderzoekers controleren vervolgens de pizza op schade en concluderen met grote blijdschap dat deze nog puntgaaf is! Met een 'high five' sluiten zij af, terwijl wij a...