Nu de Hollandse Nieuwe nog even op zich laat wachten, wil ik als alternatief graag aandacht vragen voor 'de Hollandse Ouwe'.
Deze laatste namelijk, is niet te versmaden, minstens zo goed (lees: dikwijls beter) dan de Hollandse Nieuwe en per direct voor handen...
Over welke Hollandse Ouwe ik het heb?
Nou, over mijzelf bijvoorbeeld. Senior 60-plus creatief, conceptman en copywriter met meer dan 30 jaar aan vlieguren in het marketingcommunicatievak. Of neem mijn collega Guus. Of Ruben, Ruud en Peter. Net als ik zijn zij ruim de vijftig en zestig gepasseerd en als art directors en vormgevers van ongeëvenaarde klasse. Of Hans, Iwein en Peter zijn nog zo'n stel Krasse Knarren. Weten als reclamefotografen altijd de objecten net even pakkender te fotograferen dan door de klant gevraagd. Dat heet ervaring. En neem Kees. Begenadigd illustrator en visualizer met een tekenverleden dat ver teruggrijpt in de vorige eeuw. Tenslotte Maarten met z'n slimme marketingstrategieën. Ouwe Jongens van Jan de Wit. Of, zo je wilt, Hollandse Ouwen. Senior vaklui in het communicatievak. Als ik ze nu bel, staan wij morgen (wat dat betreft zijn we net zo dynamisch als het A-Team) voor je organisatie klaar. Senior communicatie-professionals met decennia aan ervaring, (levens)wijsheid, een kruiwagen aan inzicht, kunde en kennis. En je betaalt er geen cent meer voor dan voor zo'n Hollandse Nieuwe van 27 die net van school komt en zich meer zorgen maakt om de contouren van zijn vlassige baardje dan om het succes van jouw reclame-campagne.
Bellen dus. Tenminste als je met een stel gouden experts aan tafel wilt die jouw taal spreken en niet te beroerd zijn om hun eigen mening te ventileren. Want de klant naar de mond praten, dat deden we toen we 27 waren...
Reacties