Doorgaan naar hoofdcontent

Beleven!


We leven in een tijd dat het allemaal wat minder gaat. De consument lijkt verzadigd en kijkt nergens meer van op. Aanbieding? Nou en... Ik krijg wel 100 aanbiedingen op een dag. Voordeel? Schei uit zeg..., het hele internet staat vol met voordeel. Gevolg? Totale apathie en gelatenheid. En nagenoeg lege winkels en centra.
Wat we nodig hebben zijn positieve prikkels. Leuke stimulatie. Funshoppen moet weer funnier. De consument wil belevenissen. Hij wil iets meemaken. Iets leuks. En daaraan kunnen Crowd-Events een uitstekende bijdrage leveren.

Crowd-Events zijn belevenissen die op de consument overkomen als spontaan. Terwijl ze wel degelijk geregisseerd zijn. Maar dat weten alleen de insiders. Crowd-Events verwonderen, verbazen en zijn dikwijls de 'talk of the town'. 'Weet je wat ik vandaag zag?'

En dan komt het: spontaan zingende klanten op de koopavond voor kerst bij De Bijenkorf. Een modeshow die maar een paar minuten duurde bij een modegigant voor de deur. Bij een boeklancering honderd boekenlezers voor de etalage bij een boekhandel. Hardstikke leuk joh!

Het bedrijf maximizemediaevents.nl bedenkt en organiseert deze Crowd-Events. Doen ze overal in NL. Ik ken de heren toevallig en kan ze van harte bij je aanbevelen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een hapje en een drankje...

Het is een heerlijke zin: wij nodigen u graag uit voor een hapje en een drankje. Hoe dikwijls heb ik die zin gelezen in uitnodigingen van zakelijke relaties? Hoe vaak schreven vrienden hem met zwierig handschrift in hun uitnodiging als er weer iets te vieren viel? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd. Kan het Hollandser? Kan het afgepaster? Uitgekleder? Minimaler? Een feestje, een receptie, een bijeenkomst met altijd weer dat hapje en dat drankje. Zo netjes. Zo keurig. Zo benepen. Je ziet jezelf al bij binnenkomst twee bonnetjes in de hand gedrukt krijgen. Eén voor een hapje. Eén voor een drankje. Maak er een dolle boel van! Als ik de zin nu weer zo lees in een uitnodiging van een chique automerk, houden mijn ogen even halt en mijmer ik. Zouden de Grieken, die het, laten we eerlijk zijn, momenteel niet makkelijk hebben, dat ook schrijven in hun uitnodigingen naar elkaar. "Kom je naar mijn Souvlaki-Party? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd." Ik denk het ni...

Veranderbang.

Hun aantal groeit excessief. Veranderbange consumenten. Mensen die liever niets doen dan dat ze veranderen. Veranderen van provider bijvoorbeeld. Van telecomaanbieder. Van abonnementstype. Van energieleverancier. Want voordat je het weet, heb je gedonder. Sterker: altijd heb je gedonder als je dit soort zaken verandert. Dat is de wet van Murphy. If there's any way they can do it wrong, they will. Een voorbeeld. Je gaat verhuizen en brengt UPC (of welke andere club dan ook) hiervan op tijd op de hoogte. Op de dag van je verhuizing zet je op je nieuwe adres je TV aan en ziet niks anders dan sneeuw. Na een telefoontje van ongeveer 28 minuten (dat je met je mobiel doet omdat je vaste lijn ook nog niet werkt) weet je meer: bij de provider is iets niet goed gegaan. Dat wist je overigens al voordat je het telefoontje deed. UPC weet niets van je verhuizing ('weet u wel zeker dat u het heeft doorgegeven aan ons?'), maar belooft je dat alles zo spoedig mogelijk wordt opgelost. ...
  Deze 9 regels werken. Ook in 2021. 'We leven in gekke tijden', hoor je mensen steeds vaker zeggen. Maar dat valt reuze mee. Heel veel zaken zijn onverkort van kracht en werken nog precies zoals vroeger.  H ier negen klassiekers die van alle tijden zijn. Ik noem ze de spelregels voor 2021. 1) Aandacht voor klanten verdient zichzelf altijd terug; 2) Beloof alleen dingen die je kunt nakomen; 3) Geef anderen de credits (ook al was jij de aanjager); 4) Wees eerlijk (o.a. tegen je baas, je collega's en tegen je klanten); 5) Wees blij als je het druk hebt (en stop met zeuren); 6) Benader anderen altijd zoals jijzelf benaderd wilt worden; 7) Stel vaker vragen in plaats van dat je antwoorden geeft; 8) Als je twijfelt of het niet weet, zeg het gewoon; 9) Neem beslissingen eerst met je hart en dan met je hoofd.