Oké dan, ik kan het niet langer voor mij houden. Waarmee kan een Nederlandse supermarktketen zich vandaag de dag nog onderscheiden? Met lage prijzen? Twee voor de prijs van één? Vers? Nee, niets van dat alles. De supermarktketen die echt het onderscheid wil maken en binnen een maand een omzetplus van minimaal 5 tot 10% wil maken, zorgt dat er handige/vriendelijke inpakkers staan aan het eind van de band. Heerlijk! Als klant zet je je tas neer en de rest wordt voor je gedaan. Mag gerust een 50 cent of een euro meer kosten, want dat inpakken is de grootste crime die een winkelend mens kan overkomen (op twee met stip te lange rijen voor de kassa).
Hoe men aan de inpakkers komt? Doe een oproep in de Nederlandse dagbladen en begin als proef in de grote steden. Geef de inpakkers een stoomcursus 'aardig en behulpzaam zijn' en je zult zien: elke landing in de supermarkt wordt een feestje voor de consument!
Het kan in de U.S.A. al jaren dus waarom in ons kikkerlandje niet?
Reacties