Doorgaan naar hoofdcontent

Nivealeren


Nivea Sucks! Dat vind ik eigenlijk al mijn hele leven. Vanaf het moment dat ik als klein kind op het strand zat en mijn moeder mij, uit zo'n hardblauw blik, een witte lik op mijn beider wangen gaf om vervolgens ferm uit te smeren over wangen, kin, neus en voorhoofd. Met daar altijd steevast achteraan een 'zo, dat is beter'. Niks beter. Nivea stinkt. Toen al en nu nog altijd. Nivea ruikt naar babyluiers. Naar gebruikte nog wel. Een ranzige lucht met een zure zweem. Vorige week ontving ik in mijn brievenbus een sachet met daarin twee monstertjes van Nivea. Een After Shave Balm en een Fresh Cooling Gel. Bij het gebruik van beide producten kreeg ik een deja vu. Gatverdamme! Die Balm stonk naar zure moedermelk en de cooling gel was helemaal niet fris, stonk eveneens zuur en bevatte niet nader te duiden korreltjes.
Bij mij rijst de vraag: 'wie is de neus bij Nivea'? Om direct daarop te laten volgen: laten ze die man (want een vrouw kan nooit zó'n slechte neus hebben) een schop onder de kont geven want hij is het woord neus niet waard. Wie zulke braakluchten produceert en op de markt brengt, moet verplicht worden zich een maand lang niet van onder noch van boven te mogen verschonen om vervolgens een etmaal lang in een luchtdichte ruimte te worden opgesloten, zodat hij gedurende al die tijd van zijn eigen geurterreur kan genieten! Direct van de markt halen dat merk. Voordat de hele wereld stinkt naar gebruikte babyluiers.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een hapje en een drankje...

Het is een heerlijke zin: wij nodigen u graag uit voor een hapje en een drankje. Hoe dikwijls heb ik die zin gelezen in uitnodigingen van zakelijke relaties? Hoe vaak schreven vrienden hem met zwierig handschrift in hun uitnodiging als er weer iets te vieren viel? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd. Kan het Hollandser? Kan het afgepaster? Uitgekleder? Minimaler? Een feestje, een receptie, een bijeenkomst met altijd weer dat hapje en dat drankje. Zo netjes. Zo keurig. Zo benepen. Je ziet jezelf al bij binnenkomst twee bonnetjes in de hand gedrukt krijgen. Eén voor een hapje. Eén voor een drankje. Maak er een dolle boel van! Als ik de zin nu weer zo lees in een uitnodiging van een chique automerk, houden mijn ogen even halt en mijmer ik. Zouden de Grieken, die het, laten we eerlijk zijn, momenteel niet makkelijk hebben, dat ook schrijven in hun uitnodigingen naar elkaar. "Kom je naar mijn Souvlaki-Party? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd." Ik denk het ni...

Veranderbang.

Hun aantal groeit excessief. Veranderbange consumenten. Mensen die liever niets doen dan dat ze veranderen. Veranderen van provider bijvoorbeeld. Van telecomaanbieder. Van abonnementstype. Van energieleverancier. Want voordat je het weet, heb je gedonder. Sterker: altijd heb je gedonder als je dit soort zaken verandert. Dat is de wet van Murphy. If there's any way they can do it wrong, they will. Een voorbeeld. Je gaat verhuizen en brengt UPC (of welke andere club dan ook) hiervan op tijd op de hoogte. Op de dag van je verhuizing zet je op je nieuwe adres je TV aan en ziet niks anders dan sneeuw. Na een telefoontje van ongeveer 28 minuten (dat je met je mobiel doet omdat je vaste lijn ook nog niet werkt) weet je meer: bij de provider is iets niet goed gegaan. Dat wist je overigens al voordat je het telefoontje deed. UPC weet niets van je verhuizing ('weet u wel zeker dat u het heeft doorgegeven aan ons?'), maar belooft je dat alles zo spoedig mogelijk wordt opgelost. ...
  Deze 9 regels werken. Ook in 2021. 'We leven in gekke tijden', hoor je mensen steeds vaker zeggen. Maar dat valt reuze mee. Heel veel zaken zijn onverkort van kracht en werken nog precies zoals vroeger.  H ier negen klassiekers die van alle tijden zijn. Ik noem ze de spelregels voor 2021. 1) Aandacht voor klanten verdient zichzelf altijd terug; 2) Beloof alleen dingen die je kunt nakomen; 3) Geef anderen de credits (ook al was jij de aanjager); 4) Wees eerlijk (o.a. tegen je baas, je collega's en tegen je klanten); 5) Wees blij als je het druk hebt (en stop met zeuren); 6) Benader anderen altijd zoals jijzelf benaderd wilt worden; 7) Stel vaker vragen in plaats van dat je antwoorden geeft; 8) Als je twijfelt of het niet weet, zeg het gewoon; 9) Neem beslissingen eerst met je hart en dan met je hoofd.