Zojuist telefoontje gedaan met mijn ziektenkostenverzekeraar. Gesproken met de pakketcoach. Alleraardigst meiske van 23 dat mij informeerde dat ik korting op mijn pakket kon krijgen als ik Veronica-lid werd. Of ik ook in aanmerking kwam voor die korting als ik mij niet aansloot bij die club infantiele schreeuwers?, vroeg ik. Maar dat ging niet, zei ze. Of ik moest aangesloten zijn bij de vakbond, dan kreeg ik die korting weer wel.
Nu denkt u dat ik dit verzonnen heb. Maar dat heb ik niet. Van het bovenstaande is geen woord gelogen.
Wat wel gelogen is, is de nieuwe TV-commercial van ziektenkostenverzekeraar VGZ. Daarin worden doktoren opgevoerd. Met naam en toenaam. Maar dat zijn helemaal geen bestaande artsen. Het zijn figuranten. Hoe ik dat weet? Ik ken sommigen van figuratiewerk dat ze voor mij deden. Geen slecht woord over die figuranten. Maar wel over VGZ. Oplichters zijn het. Niet-echte vakmensen opvoeren in reclame wordt wel vaker gedaan. Maar er zijn grenzen. Als je als zorgverzekeraar dr. F. de Clerq laat zien en je zet zijn naam erbij, moet dat niet Frits Manders zijn, figurant. En je moet helemaal niet de voice-over laten zeggen dat 'het een uitstekende arts is met heel veel ervaring en dat hij bij je in de buurt zit.' Dat is liegen of in elk geval niet de waarheid spreken.
Wat anders is het als Eneco twee mannetjes in een busje op pad stuurt als energie-coach. Iedereen weet dat die mannetjes geen echte energie-coaches zijn en nooit bij je aan de deur zullen komen. Bij dr. de Clerq, aanbevolen door VGZ, verwacht je toch hem tegen het lijf te kunnen lopen in de wandelgang van de poli waar je met je verstuikte enkel voor consult komt. Maar dat zal nooit gebeuren. Dr. de Clerq van VGZ bestaat niet. En de andere beloften die VGZ doet zullen ook wel vuige leugens zijn, denk ik dan als simpele consument. Ik zoek de komende dagen dus nog even verder naar een eerlijke verzekeraar.
Nu denkt u dat ik dit verzonnen heb. Maar dat heb ik niet. Van het bovenstaande is geen woord gelogen.
Wat wel gelogen is, is de nieuwe TV-commercial van ziektenkostenverzekeraar VGZ. Daarin worden doktoren opgevoerd. Met naam en toenaam. Maar dat zijn helemaal geen bestaande artsen. Het zijn figuranten. Hoe ik dat weet? Ik ken sommigen van figuratiewerk dat ze voor mij deden. Geen slecht woord over die figuranten. Maar wel over VGZ. Oplichters zijn het. Niet-echte vakmensen opvoeren in reclame wordt wel vaker gedaan. Maar er zijn grenzen. Als je als zorgverzekeraar dr. F. de Clerq laat zien en je zet zijn naam erbij, moet dat niet Frits Manders zijn, figurant. En je moet helemaal niet de voice-over laten zeggen dat 'het een uitstekende arts is met heel veel ervaring en dat hij bij je in de buurt zit.' Dat is liegen of in elk geval niet de waarheid spreken.
Wat anders is het als Eneco twee mannetjes in een busje op pad stuurt als energie-coach. Iedereen weet dat die mannetjes geen echte energie-coaches zijn en nooit bij je aan de deur zullen komen. Bij dr. de Clerq, aanbevolen door VGZ, verwacht je toch hem tegen het lijf te kunnen lopen in de wandelgang van de poli waar je met je verstuikte enkel voor consult komt. Maar dat zal nooit gebeuren. Dr. de Clerq van VGZ bestaat niet. En de andere beloften die VGZ doet zullen ook wel vuige leugens zijn, denk ik dan als simpele consument. Ik zoek de komende dagen dus nog even verder naar een eerlijke verzekeraar.
Reacties