Doorgaan naar hoofdcontent

TomTom.

Het gebeurde voor de Kerst. Volgens de kranten die er over berichtten waren het broer en zus, maar ik weet uit betrouwbare bron dat dat niet waar is. Het zijn vriend en vriendin, weet ik. En het gaat al langere tijd niet zo goed met hun relatie, wordt er gefluisterd. Heeft veel te maken met 'niet naar elkaar luisteren en zo'. Weinig overleg; ieder doet maar wat-ie zelf wil. Ook nu weer. Zij zei dat ze rechts moesten bij de brug (ze waren op weg naar een Kerstviering in een naastgelegen dorpje). Hij mompelde wat en dacht van niet. Volgens hem was het juist links. En een TomTom had hij nog niet (die lag op de achterbank bij de cadeautjes en zou hij de eerste Kerstdag pas krijgen). Dus daar gingen ze... de plomp in.

Na de klap en de schrik, dacht zij wijselijk: ik zeg niks, hij zoekt het maar uit hoe we hier uitkomen. Als ik de Kerstviering maar haal. Hij dacht: wat maakt mijn motor een raar geluid en wat is die weg zacht. Het lijkt wel of we geen meter vooruit komen.
Toen ze twee uur later weer op het droge stonden nadat de brandweer ze uit hun benarde positie had getakeld, zei zij met veel teleurstelling in haar stem: zie je nou, nou is mijn nieuwe panty ook nog helemaal nat geworden.
En dat vond hij eigenlijk wel de meest opwindende opmerking die zij dat jaar gemaakt had.

Noot: wat je eigenlijk nauwelijks op de foto ziet, is de schoonmoeder van hem die op de achterbank de tas met cadeautjes angstvallig op haar schoot vasthoudt.
Het lieve mens is twee dagen na het incident aan acute longontsteking overleden.
Wel fijn van haar dat zij de nieuwe TomTom zo goed had weten droog te houden.
Moeiteloos wist hij daardoor eergisteren de weg naar het crematorium te vinden waar zij ter aarde werd besteld.

Foto: Alblasserdamsnieuws.nl

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een hapje en een drankje...

Het is een heerlijke zin: wij nodigen u graag uit voor een hapje en een drankje. Hoe dikwijls heb ik die zin gelezen in uitnodigingen van zakelijke relaties? Hoe vaak schreven vrienden hem met zwierig handschrift in hun uitnodiging als er weer iets te vieren viel? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd. Kan het Hollandser? Kan het afgepaster? Uitgekleder? Minimaler? Een feestje, een receptie, een bijeenkomst met altijd weer dat hapje en dat drankje. Zo netjes. Zo keurig. Zo benepen. Je ziet jezelf al bij binnenkomst twee bonnetjes in de hand gedrukt krijgen. Eén voor een hapje. Eén voor een drankje. Maak er een dolle boel van! Als ik de zin nu weer zo lees in een uitnodiging van een chique automerk, houden mijn ogen even halt en mijmer ik. Zouden de Grieken, die het, laten we eerlijk zijn, momenteel niet makkelijk hebben, dat ook schrijven in hun uitnodigingen naar elkaar. "Kom je naar mijn Souvlaki-Party? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd." Ik denk het ni...

Veranderbang.

Hun aantal groeit excessief. Veranderbange consumenten. Mensen die liever niets doen dan dat ze veranderen. Veranderen van provider bijvoorbeeld. Van telecomaanbieder. Van abonnementstype. Van energieleverancier. Want voordat je het weet, heb je gedonder. Sterker: altijd heb je gedonder als je dit soort zaken verandert. Dat is de wet van Murphy. If there's any way they can do it wrong, they will. Een voorbeeld. Je gaat verhuizen en brengt UPC (of welke andere club dan ook) hiervan op tijd op de hoogte. Op de dag van je verhuizing zet je op je nieuwe adres je TV aan en ziet niks anders dan sneeuw. Na een telefoontje van ongeveer 28 minuten (dat je met je mobiel doet omdat je vaste lijn ook nog niet werkt) weet je meer: bij de provider is iets niet goed gegaan. Dat wist je overigens al voordat je het telefoontje deed. UPC weet niets van je verhuizing ('weet u wel zeker dat u het heeft doorgegeven aan ons?'), maar belooft je dat alles zo spoedig mogelijk wordt opgelost. ...
  Deze 9 regels werken. Ook in 2021. 'We leven in gekke tijden', hoor je mensen steeds vaker zeggen. Maar dat valt reuze mee. Heel veel zaken zijn onverkort van kracht en werken nog precies zoals vroeger.  H ier negen klassiekers die van alle tijden zijn. Ik noem ze de spelregels voor 2021. 1) Aandacht voor klanten verdient zichzelf altijd terug; 2) Beloof alleen dingen die je kunt nakomen; 3) Geef anderen de credits (ook al was jij de aanjager); 4) Wees eerlijk (o.a. tegen je baas, je collega's en tegen je klanten); 5) Wees blij als je het druk hebt (en stop met zeuren); 6) Benader anderen altijd zoals jijzelf benaderd wilt worden; 7) Stel vaker vragen in plaats van dat je antwoorden geeft; 8) Als je twijfelt of het niet weet, zeg het gewoon; 9) Neem beslissingen eerst met je hart en dan met je hoofd.