Uit recent onderzoek, uitgevoerd door één van 's wereld meest geciteerde tijdschriften The EcoTrivialist, is gebleken dat zeker 1 op de 10 pakken printpapier (10%!) binnen de zakelijke omgeving de printer nooit zal bereiken.
Tien procent van de totale printpapiervoorraad wordt namelijk niet gebruikt voor printen of scannen, maar dient op de kantoorvloer als 'beeldschermophoger'. De ongeopende en niet specifiek voor dit doel bedoelde pakken printpapier, worden onder het beeldscherm gestapeld, om zo het beeldscherm op de gewenste hoogte te krijgen van de gebruiker.
Dit gebeurt op mondiale schaal en is niet gebonden aan welke lands- of bedrijfscultuur dan ook, zo is uit het onderzoek komen vast te staan.
Het vooraanstaande magazine begrootte de totale schade die het gevolg is van dit 'ophoogfenomeen' binnen wereldwijde kantoren op zeker 500 miljard euro, wat ongeveer 10%(!) is van de totale wereldomzet in printpapier. Over een mogelijk negatieve milieubelastende werking, voortkomend uit het gedrag van vele miljoenen, elkaar na-apende, medewerkers over de hele wereld, liet de publicatie zich niet uit. Het Europees Parlement, alsmede de United Nations en het World Wildlife Found, hebben inmiddels onderzoeken ingesteld inzake deze kwestie en de gevolgen die het mogelijk zou kunnen hebben in het licht van de algehele opwarming van de aarde.
Formatie Schipper, het creatieve bureau uit Hilversum, introduceerde inmiddels als alternatief voor de verkwanselde pakken printpapier, de zogenaamde 'Ophoogdoos'; een stevige en geheel lege kartonnen doos die er aan de buitenkant uit ziet als een pak printpapier.
Volgens Formatie Schipper scheelt de Ophoogdoos een substantiëel deel in de totale ophoogkosten, die binnen een middelgroot concern jaarlijks al snel kan oplopen tot circa € 45,- per medewerker. Doordat de gepatenteerde Ophoogdoos een identieke uitstraling heeft als een doorsnee pak printpapier en exact dezelfde ophogende werking garandeert, ervaren medewerkers hetzelfde effect als bij een pak echt printpapier en ondervinden zij niet of nauwelijks conversie-problemen tijdens implementatie van de Ophoogdoos op de werkvloer.
Bron: The EcoTrivialist, january 2012.
Tien procent van de totale printpapiervoorraad wordt namelijk niet gebruikt voor printen of scannen, maar dient op de kantoorvloer als 'beeldschermophoger'. De ongeopende en niet specifiek voor dit doel bedoelde pakken printpapier, worden onder het beeldscherm gestapeld, om zo het beeldscherm op de gewenste hoogte te krijgen van de gebruiker.
Dit gebeurt op mondiale schaal en is niet gebonden aan welke lands- of bedrijfscultuur dan ook, zo is uit het onderzoek komen vast te staan.
Het vooraanstaande magazine begrootte de totale schade die het gevolg is van dit 'ophoogfenomeen' binnen wereldwijde kantoren op zeker 500 miljard euro, wat ongeveer 10%(!) is van de totale wereldomzet in printpapier. Over een mogelijk negatieve milieubelastende werking, voortkomend uit het gedrag van vele miljoenen, elkaar na-apende, medewerkers over de hele wereld, liet de publicatie zich niet uit. Het Europees Parlement, alsmede de United Nations en het World Wildlife Found, hebben inmiddels onderzoeken ingesteld inzake deze kwestie en de gevolgen die het mogelijk zou kunnen hebben in het licht van de algehele opwarming van de aarde.
Formatie Schipper, het creatieve bureau uit Hilversum, introduceerde inmiddels als alternatief voor de verkwanselde pakken printpapier, de zogenaamde 'Ophoogdoos'; een stevige en geheel lege kartonnen doos die er aan de buitenkant uit ziet als een pak printpapier.
Volgens Formatie Schipper scheelt de Ophoogdoos een substantiëel deel in de totale ophoogkosten, die binnen een middelgroot concern jaarlijks al snel kan oplopen tot circa € 45,- per medewerker. Doordat de gepatenteerde Ophoogdoos een identieke uitstraling heeft als een doorsnee pak printpapier en exact dezelfde ophogende werking garandeert, ervaren medewerkers hetzelfde effect als bij een pak echt printpapier en ondervinden zij niet of nauwelijks conversie-problemen tijdens implementatie van de Ophoogdoos op de werkvloer.
Bron: The EcoTrivialist, january 2012.
Reacties