Doorgaan naar hoofdcontent

Rennie.


Tijdje niks van René Froger gehoord. Ook van Natas trouwens niet. Nou moet ik toegeven dat ik de Frogertjes niet op de voet volg, maar toch. Tot gisteren. Toen dook René opeens op. Ik noem hem tegenwoordig Rennie Froger, omdat hij door zijn zwaarlijvigheid in elke zin een zuuroprisping krijgt. Ik zag hem niet zingend met twee andere blauwe glitterjasjes in de ArenA of zichzelf schorschreeuwend in een TV-commercial van een telecomaanbieder, nee, het was in de lawine van nieuwsberichten rond onze ski-prins dat Rennie ook zijn duit in het zakje deed bij RTL Boulevard.
Hij zei dat hij de prins niet kent als roekeloos of onverantwoord en dat ze elkaar altijd vriendelijk gedag zeggen als hij en Natas in Lech zijn om daar, met een beetje mazzel, het Journaille tegen het lijf te lopen dat daar in eerste instantie voor de Oranjes aanwezig is. Pikken de Frogertjes toch even mooi hun publiciteitsmomentje mee, niet? Dus Rennie zegt de prins af en toe gedag en weet dan dat hij niet roekeloos is. Knap.
En vervolgens wenst Rennie 'iedereen veel sterkte in deze moeilijke tijd'. En dat is in deze schrale economische tijd waarin de Carnaval niet meer is wat het geweest is, een welgemeende, warme wens van onze Bolle Jan de Tweede. Alaaf!
Het ontbrak er jammer genoeg aan dat Rennie - in de camera kijkend met zijn duimpje omhoog en dat éne bekende oogje van hem zo half dichtgeknepen - onze prins een hart onder de riem stak met een welgemeend 'hé ouwe pik, we gaan elkaar weer snel zien!' Die René.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Een hapje en een drankje...

Het is een heerlijke zin: wij nodigen u graag uit voor een hapje en een drankje. Hoe dikwijls heb ik die zin gelezen in uitnodigingen van zakelijke relaties? Hoe vaak schreven vrienden hem met zwierig handschrift in hun uitnodiging als er weer iets te vieren viel? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd. Kan het Hollandser? Kan het afgepaster? Uitgekleder? Minimaler? Een feestje, een receptie, een bijeenkomst met altijd weer dat hapje en dat drankje. Zo netjes. Zo keurig. Zo benepen. Je ziet jezelf al bij binnenkomst twee bonnetjes in de hand gedrukt krijgen. Eén voor een hapje. Eén voor een drankje. Maak er een dolle boel van! Als ik de zin nu weer zo lees in een uitnodiging van een chique automerk, houden mijn ogen even halt en mijmer ik. Zouden de Grieken, die het, laten we eerlijk zijn, momenteel niet makkelijk hebben, dat ook schrijven in hun uitnodigingen naar elkaar. "Kom je naar mijn Souvlaki-Party? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd." Ik denk het ni...

Veranderbang.

Hun aantal groeit excessief. Veranderbange consumenten. Mensen die liever niets doen dan dat ze veranderen. Veranderen van provider bijvoorbeeld. Van telecomaanbieder. Van abonnementstype. Van energieleverancier. Want voordat je het weet, heb je gedonder. Sterker: altijd heb je gedonder als je dit soort zaken verandert. Dat is de wet van Murphy. If there's any way they can do it wrong, they will. Een voorbeeld. Je gaat verhuizen en brengt UPC (of welke andere club dan ook) hiervan op tijd op de hoogte. Op de dag van je verhuizing zet je op je nieuwe adres je TV aan en ziet niks anders dan sneeuw. Na een telefoontje van ongeveer 28 minuten (dat je met je mobiel doet omdat je vaste lijn ook nog niet werkt) weet je meer: bij de provider is iets niet goed gegaan. Dat wist je overigens al voordat je het telefoontje deed. UPC weet niets van je verhuizing ('weet u wel zeker dat u het heeft doorgegeven aan ons?'), maar belooft je dat alles zo spoedig mogelijk wordt opgelost. ...
  Deze 9 regels werken. Ook in 2021. 'We leven in gekke tijden', hoor je mensen steeds vaker zeggen. Maar dat valt reuze mee. Heel veel zaken zijn onverkort van kracht en werken nog precies zoals vroeger.  H ier negen klassiekers die van alle tijden zijn. Ik noem ze de spelregels voor 2021. 1) Aandacht voor klanten verdient zichzelf altijd terug; 2) Beloof alleen dingen die je kunt nakomen; 3) Geef anderen de credits (ook al was jij de aanjager); 4) Wees eerlijk (o.a. tegen je baas, je collega's en tegen je klanten); 5) Wees blij als je het druk hebt (en stop met zeuren); 6) Benader anderen altijd zoals jijzelf benaderd wilt worden; 7) Stel vaker vragen in plaats van dat je antwoorden geeft; 8) Als je twijfelt of het niet weet, zeg het gewoon; 9) Neem beslissingen eerst met je hart en dan met je hoofd.