Doorgaan naar hoofdcontent

Verslaggevertje Gezocht!


Doe mee met Verslaggevertje Gezocht!

Het is de nieuwste rage. Iedereen vanaf 7 jaar kan het. Het enige dat je nodig hebt is een Facebook-, Hyves- of LinkedIn-account en je bent er klaar voor. Hoe je meespeelt met Verslaggevertje Gezocht? Nou, je houdt gedurende een tweetal uren het (inter)nationale nieuws in de gaten. Je bezoekt bijvoorbeeld de website van CNN. Of de website van je eigen vakblad. Of NOS.nl. Gewoon naar de radio luisteren kan trouwens ook.
En als je dan iets voorbij ziet of hoort komen waarvan jij denkt 'hé, dit is nieuw voor mij!' dan ga je ervan uit dat het breaking news voor iedereen in je omgeving is en flikker je het als de sodemieter op één van bovengenoemde sociale nieuwstoeters. Je speelt dus even voor Verslaggevertje!

Als je dat gedaan hebt, heb jij gescoord met een nieuwsfeit dat vermoedelijk iedereen op de hele wereld al weet (behalve in het donkerste Afrika waar ze geen 'prik' hebben), maar dat dondert niet, zo staat er in de spelregels te lezen. Elke nieuwsmelding levert jou als Verslaggevertje een punt op. Want zo werkt het bij het spelletje Verslaggevertje Gezocht nou eenmaal. Ook oud nieuws is een punt.

In het weekend zag ik heel veel Verslaggevertjes mooie punten scoren met het nieuws dat Whitney Houston was overleden. Mij bereikten zelfs nog hele opgewonden nieuwsmeldingen toen het stoffelijk overschot al koud was. En exact een week daarvoor was het niet doorgaan van de Elfstedentocht een mooi scoormomentje. De Rayonhoofden konden vanwege de doorzettende dooi het ijs al niet meer op zonder gevaar voor eigen leven, toen menig Verslaggevertje het nieuws over het niet doorgaan nog aan het uploaden was. Wat een prachtige scoops!
Uurtje geleden nog het nieuws binnengekregen dat Marco van Basten coach wordt bij Heerenveen! Pak je toch nog even mee, zo'n 36 uur na de officiële bekendmaking. En dat allemaal dankzij een Verslaggevertje in mijn vriendenkring die alert de actualiteit bijhoudt en daarmee verdiend zijn puntje scoort. Chapeau! Zo worden alle partijen er beter van, toch? Vooral mee doorgaan mensen, met dit geweldige gezinsspel.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een hapje en een drankje...

Het is een heerlijke zin: wij nodigen u graag uit voor een hapje en een drankje. Hoe dikwijls heb ik die zin gelezen in uitnodigingen van zakelijke relaties? Hoe vaak schreven vrienden hem met zwierig handschrift in hun uitnodiging als er weer iets te vieren viel? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd. Kan het Hollandser? Kan het afgepaster? Uitgekleder? Minimaler? Een feestje, een receptie, een bijeenkomst met altijd weer dat hapje en dat drankje. Zo netjes. Zo keurig. Zo benepen. Je ziet jezelf al bij binnenkomst twee bonnetjes in de hand gedrukt krijgen. Eén voor een hapje. Eén voor een drankje. Maak er een dolle boel van! Als ik de zin nu weer zo lees in een uitnodiging van een chique automerk, houden mijn ogen even halt en mijmer ik. Zouden de Grieken, die het, laten we eerlijk zijn, momenteel niet makkelijk hebben, dat ook schrijven in hun uitnodigingen naar elkaar. "Kom je naar mijn Souvlaki-Party? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd." Ik denk het ni...

Veranderbang.

Hun aantal groeit excessief. Veranderbange consumenten. Mensen die liever niets doen dan dat ze veranderen. Veranderen van provider bijvoorbeeld. Van telecomaanbieder. Van abonnementstype. Van energieleverancier. Want voordat je het weet, heb je gedonder. Sterker: altijd heb je gedonder als je dit soort zaken verandert. Dat is de wet van Murphy. If there's any way they can do it wrong, they will. Een voorbeeld. Je gaat verhuizen en brengt UPC (of welke andere club dan ook) hiervan op tijd op de hoogte. Op de dag van je verhuizing zet je op je nieuwe adres je TV aan en ziet niks anders dan sneeuw. Na een telefoontje van ongeveer 28 minuten (dat je met je mobiel doet omdat je vaste lijn ook nog niet werkt) weet je meer: bij de provider is iets niet goed gegaan. Dat wist je overigens al voordat je het telefoontje deed. UPC weet niets van je verhuizing ('weet u wel zeker dat u het heeft doorgegeven aan ons?'), maar belooft je dat alles zo spoedig mogelijk wordt opgelost. ...
  Deze 9 regels werken. Ook in 2021. 'We leven in gekke tijden', hoor je mensen steeds vaker zeggen. Maar dat valt reuze mee. Heel veel zaken zijn onverkort van kracht en werken nog precies zoals vroeger.  H ier negen klassiekers die van alle tijden zijn. Ik noem ze de spelregels voor 2021. 1) Aandacht voor klanten verdient zichzelf altijd terug; 2) Beloof alleen dingen die je kunt nakomen; 3) Geef anderen de credits (ook al was jij de aanjager); 4) Wees eerlijk (o.a. tegen je baas, je collega's en tegen je klanten); 5) Wees blij als je het druk hebt (en stop met zeuren); 6) Benader anderen altijd zoals jijzelf benaderd wilt worden; 7) Stel vaker vragen in plaats van dat je antwoorden geeft; 8) Als je twijfelt of het niet weet, zeg het gewoon; 9) Neem beslissingen eerst met je hart en dan met je hoofd.