Af en toe moet je er iets anders in zetten wil je de aandacht van het passerend publiek blijven trekken.
Dat geldt ook voor een website. Ook een website moet regelmatig onderhouden en verfrist worden. En hoewel ik een hele simpele website heb, met een structuur van slechts 13 buttons en zonder toeters en bellen, kijk ik regelmatig naar mijn eigen site. Dan lees ik wat ik allang wist en kijk er - na enige tijd - toch altijd weer anders tegenaan.
En zo bedacht ik eergisteren toen ik mijn eigen website bekeek: o, ja... ik kan weer een paar nieuwe klanten aan mijn klantenpagina toevoegen. Zo gezegd, zo gedaan (zie: http://www.carlschipper.nl)
Dat zouden meer ondernemers moeten doen. Hun eigen site met regelmaat bekijken. Alsof ze 'm voor het eerst zien. Vooral ondernemers die ooit een website hebben laten bouwen die 'voor de komende vijf jaar klaar is', zouden minimaal tweemaandelijks een bezoek moeten brengen aan hun eigen online platform. Gewoon even lezen wat ze al weten en zich afvragen: is dit nog goed wat er staat? Actueel? Duidelijk? Compleet? Hoe vaak kom je ze niet tegen, nieuws-buttons waarachter geen woord nieuws schuilt? Of nieuws dat zijn maximale houdbaarheidsdatum al lang heeft overschreden. Foto's van medewerkers die al twee jaar ergens anders werken. Openingstijden Pasen 2011. De Nieuwe Collectie 2009. De laatste column van de baas geschreven in 2007. Onze nieuwe projecten in 2010.
Mijn advies: bekijk je eigen website wat vaker en doe met regelmaat de Website-Check. En ben je er zelf niet goed in (of heb je geen tijd), bel mij gerust en ik kijk met een kritisch oog met je mee.
Reacties