Doorgaan naar hoofdcontent

Ook e-mail van het BBB ontvangen?



Zojuist ontving ik een e-mail van het Better Business Bureau (kortweg BBB).
Zelf had ik nog nooit gehoord van dit instituut, maar het schijnt een aardig doortastend instituut te zijn als ik hun intimiderende toon zo beluister.
Ze schreven mij het volgende (ik heb de Engelse tekst door Google Vertalen gehaald en ik geef er gelijk mijn commentaar bij in rood):

Eigenaar / Manager (o, o... ze weten dat ik eigen baas ben, alleen 'Beste' kon er niet van af).
Het Better Business Bureau heeft een in de bijlage genoemde klacht van een klant van u ontvangen met betrekking tot hun omgang met u. (Schrik! Wat heb ik ik fout gedaan? Bij welke klant? Gaat mij dit een klant kosten?) De adresgegevens van de betreffende klant vindt u terug in de bijlage. Lees deze bijlage goed en laat u adviseren door ons over uw positie en de mogelijkheden die u heeft om dit conflict op te lossen. (Een geluk bij een ongeluk: dit debacle is op te lossen, zo lees ik. Gewoon even de bijlage aanklikken. Wel goed trouwens dat mijn klant direct het BBB heeft ingeschakeld. Zo'n wond moet je niet laten etteren. Dan wordt de situatie alleen maar erger).

Als neutrale partij, kan het Better Business Bureau u helpen de zaak op te lossen. (Pfff...wat een opluchting). Vaak zijn dit soort klachten het gevolg van misverstanden en kunnen ze met eenvoudige middelen opgelost worden. (Klopt! Bijna alle misverstanden op aarde zijn te wijten aan miscommunicatie. Die jongens van het BBB zijn echt zo gek nog niet! Waarom heb ik nog nooit eerder van ze gehoord? Heb wel eens meer te maken gehad met misverstanden en ook toen had het BBB prima werk kunnen verrichten).

In belang van tijd en goede relatie met klant, BBB met schriftelijke verificatie van uw positie in deze zaak door 29 oktober 2012. (Ajj! Hier gaat Google Vertalen even de mist in. Maar goed, de boodschap is mij wel duidelijk. Ik denk dat BBB bedoelt dat ik de bijlage nu maar even moet uitprinB^$$^_+IH3884UV4B9939121*00%45R5E6...............

THIS COMPUTER IS HACKED!
DON'T USE THIS COMPUTER NO LONGER.
BUY A NEW ONE.
YOUR ONE OF THE VICTIMS OF THE BBB.







Reacties

Populaire posts van deze blog

Een hapje en een drankje...

Het is een heerlijke zin: wij nodigen u graag uit voor een hapje en een drankje. Hoe dikwijls heb ik die zin gelezen in uitnodigingen van zakelijke relaties? Hoe vaak schreven vrienden hem met zwierig handschrift in hun uitnodiging als er weer iets te vieren viel? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd. Kan het Hollandser? Kan het afgepaster? Uitgekleder? Minimaler? Een feestje, een receptie, een bijeenkomst met altijd weer dat hapje en dat drankje. Zo netjes. Zo keurig. Zo benepen. Je ziet jezelf al bij binnenkomst twee bonnetjes in de hand gedrukt krijgen. Eén voor een hapje. Eén voor een drankje. Maak er een dolle boel van! Als ik de zin nu weer zo lees in een uitnodiging van een chique automerk, houden mijn ogen even halt en mijmer ik. Zouden de Grieken, die het, laten we eerlijk zijn, momenteel niet makkelijk hebben, dat ook schrijven in hun uitnodigingen naar elkaar. "Kom je naar mijn Souvlaki-Party? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd." Ik denk het ni...

Veranderbang.

Hun aantal groeit excessief. Veranderbange consumenten. Mensen die liever niets doen dan dat ze veranderen. Veranderen van provider bijvoorbeeld. Van telecomaanbieder. Van abonnementstype. Van energieleverancier. Want voordat je het weet, heb je gedonder. Sterker: altijd heb je gedonder als je dit soort zaken verandert. Dat is de wet van Murphy. If there's any way they can do it wrong, they will. Een voorbeeld. Je gaat verhuizen en brengt UPC (of welke andere club dan ook) hiervan op tijd op de hoogte. Op de dag van je verhuizing zet je op je nieuwe adres je TV aan en ziet niks anders dan sneeuw. Na een telefoontje van ongeveer 28 minuten (dat je met je mobiel doet omdat je vaste lijn ook nog niet werkt) weet je meer: bij de provider is iets niet goed gegaan. Dat wist je overigens al voordat je het telefoontje deed. UPC weet niets van je verhuizing ('weet u wel zeker dat u het heeft doorgegeven aan ons?'), maar belooft je dat alles zo spoedig mogelijk wordt opgelost. ...
  Deze 9 regels werken. Ook in 2021. 'We leven in gekke tijden', hoor je mensen steeds vaker zeggen. Maar dat valt reuze mee. Heel veel zaken zijn onverkort van kracht en werken nog precies zoals vroeger.  H ier negen klassiekers die van alle tijden zijn. Ik noem ze de spelregels voor 2021. 1) Aandacht voor klanten verdient zichzelf altijd terug; 2) Beloof alleen dingen die je kunt nakomen; 3) Geef anderen de credits (ook al was jij de aanjager); 4) Wees eerlijk (o.a. tegen je baas, je collega's en tegen je klanten); 5) Wees blij als je het druk hebt (en stop met zeuren); 6) Benader anderen altijd zoals jijzelf benaderd wilt worden; 7) Stel vaker vragen in plaats van dat je antwoorden geeft; 8) Als je twijfelt of het niet weet, zeg het gewoon; 9) Neem beslissingen eerst met je hart en dan met je hoofd.