We zijn het einde der tijden nabij. Nog hooguit een dag en het is allemaal afgelopen. Hoe ik dat zo zeker weet? Dezer dagen kreeg ik diverse e-mails met 'kerstkaarten'. Nou ja, kouwe, online berichtjes. O zo goed bedoeld, maar allemaal hun doel missend. Er zaten allerhande teksten en plaatjes bij. Kerstmannen, kerstbomen en kerstlandschappen met sneeuw. Maar geen één kon mij boeien, laat staan dat ik geraakt werd door deze kerstspam. Ook kreeg ik natuurlijk weer een paar 'aflaat-e-mails'. Berichten van bedrijven die schreven dat ze dit jaar aan Serious Request een donatie deden, of aan Pink Ribbon. Nobele gebaren, dat zeker. Alleen is het niet chique om met je gulle gaven te koketteren. Trouwens, het getuigt van nog minder klasse als je tegen je relaties zegt dat je zo goed doet en vervolgens laat weten dat je daardoor geen relatiegeschenk geeft of zelfs geen echte kerstkaarten stuurt.
Het toppunt van relatie-onvriendelijkheid vond ik toch wel de e-mail die ik kreeg van de heer P. de V. te H. met daarin slechts de tekst: klik hier voor de kerstkaart. Of ik geklikt hebt? Jazeker. Op het prullenbakje en weg was-ie! Want als ik nou ook nog zelf mijn online kerstkaarten moet gaan ophalen, dan is voor mij de lol eraf. Alsof ik niks anders heb te doen op de laatste dag van ons bestaan...
Reacties