Doorgaan naar hoofdcontent

Win een cursus barbecueën!


Wie denkt dat we het tijdens dit zomerreces niet gekker kunnen maken, kent zorgverzekeraar Menzis niet. Want Menzis is heel gemakkelijk in staat het nog gekker te maken dan jij en ik ons kunnen voorstellen. 
Vandaag kreeg ik het bewijs daarvan in mijn mailbox. Rechtstreeks afkomstig van SamenGezond@mailing-menzis. Zie je zo'n afzender, dan denk je in eerste instantie aan een bericht dat je ziektekostenverzekering per 1 augustus duurder wordt. Of dat je vanaf die datum geen vergoeding meer krijgt voor vochtige billen- en/of brillendoekjes. Maar, nee, het kan nog erger. 

Menzis bericht mij met droge ogen dat ze een professionele cursus barbecueën verloten. 'Is dat geen goed begin van de zomer?', stellen ze vervolgens een overbodige retorische vraag. Vervolgens vertelt Menzis mij dat ik ook een Italiaans kookboek kan bestellen en met korting naar De Theefabriek kan. Maar Menzis, jullie waren toch zorgverzekeraar? Sinds wanneer runnen jullie er ook een kookwinkeltje naast?

Lieve, lieve Menzis-mensen... snappen jullie niet dat ik helemaal niet op deze flauwekul zit te wachten? Als ik wil barbecueën, dan kan ik dat echt wel zonder de hulp van mijn zorgverzekeraar en mocht ik jullie daarna nodig hebben (wat weinig goeds zou zeggen over mijn BBQ-kwaliteiten), dan weet ik jullie te vinden. Een Italiaans kookboek heb ik al en een bezoek aan De Theefabriek, no thanks!

Geef ons korting, voordeel, bonussen en premieverlaging, zodat we die elk jaar duurder wordende ziektekostenverzekering van jullie kunnen blijven betalen. En cut the crap! Doe waartoe jullie op aarde zijn en laat het barbecueën in Godsnaam over aan de Jamie Olivers van deze wereld...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een hapje en een drankje...

Het is een heerlijke zin: wij nodigen u graag uit voor een hapje en een drankje. Hoe dikwijls heb ik die zin gelezen in uitnodigingen van zakelijke relaties? Hoe vaak schreven vrienden hem met zwierig handschrift in hun uitnodiging als er weer iets te vieren viel? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd. Kan het Hollandser? Kan het afgepaster? Uitgekleder? Minimaler? Een feestje, een receptie, een bijeenkomst met altijd weer dat hapje en dat drankje. Zo netjes. Zo keurig. Zo benepen. Je ziet jezelf al bij binnenkomst twee bonnetjes in de hand gedrukt krijgen. Eén voor een hapje. Eén voor een drankje. Maak er een dolle boel van! Als ik de zin nu weer zo lees in een uitnodiging van een chique automerk, houden mijn ogen even halt en mijmer ik. Zouden de Grieken, die het, laten we eerlijk zijn, momenteel niet makkelijk hebben, dat ook schrijven in hun uitnodigingen naar elkaar. "Kom je naar mijn Souvlaki-Party? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd." Ik denk het ni...

Veranderbang.

Hun aantal groeit excessief. Veranderbange consumenten. Mensen die liever niets doen dan dat ze veranderen. Veranderen van provider bijvoorbeeld. Van telecomaanbieder. Van abonnementstype. Van energieleverancier. Want voordat je het weet, heb je gedonder. Sterker: altijd heb je gedonder als je dit soort zaken verandert. Dat is de wet van Murphy. If there's any way they can do it wrong, they will. Een voorbeeld. Je gaat verhuizen en brengt UPC (of welke andere club dan ook) hiervan op tijd op de hoogte. Op de dag van je verhuizing zet je op je nieuwe adres je TV aan en ziet niks anders dan sneeuw. Na een telefoontje van ongeveer 28 minuten (dat je met je mobiel doet omdat je vaste lijn ook nog niet werkt) weet je meer: bij de provider is iets niet goed gegaan. Dat wist je overigens al voordat je het telefoontje deed. UPC weet niets van je verhuizing ('weet u wel zeker dat u het heeft doorgegeven aan ons?'), maar belooft je dat alles zo spoedig mogelijk wordt opgelost. ...
  Deze 9 regels werken. Ook in 2021. 'We leven in gekke tijden', hoor je mensen steeds vaker zeggen. Maar dat valt reuze mee. Heel veel zaken zijn onverkort van kracht en werken nog precies zoals vroeger.  H ier negen klassiekers die van alle tijden zijn. Ik noem ze de spelregels voor 2021. 1) Aandacht voor klanten verdient zichzelf altijd terug; 2) Beloof alleen dingen die je kunt nakomen; 3) Geef anderen de credits (ook al was jij de aanjager); 4) Wees eerlijk (o.a. tegen je baas, je collega's en tegen je klanten); 5) Wees blij als je het druk hebt (en stop met zeuren); 6) Benader anderen altijd zoals jijzelf benaderd wilt worden; 7) Stel vaker vragen in plaats van dat je antwoorden geeft; 8) Als je twijfelt of het niet weet, zeg het gewoon; 9) Neem beslissingen eerst met je hart en dan met je hoofd.