Doorgaan naar hoofdcontent

Jawel... Hij is er weer!


Een paar uur geleden kreeg ik op deze tropische septemberdag een opmerkelijke e-mail waarin mij de vraag werd gesteld of ik op zoek was naar een ECHTE KERSTMAN (in kapitalen) voor mijn winkelstraat/centrum of bedrijf.

De schrijver van de e-mail suggereerde intelligent 'dat het vrij vroeg in het jaar was'; hij moest gedacht hebben dat je er als kerstman niet vroeg genoeg bij kunt zijn.

Helaas voor de afzender beschik ik niet over een eigen winkelstraat. Noch over een centrum. Een bedrijf heb ik, althans een inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Maar om nu alleen voor mijzelf dit jaar een ECHTE KERSTMAN op te laten treden op mijn toch al klein uitgevallen thuiskantoor...ik weet het niet of dat een succes wordt.

De schrijver voegt aan zijn e-mail toe dat hij 'daadwerkelijk een zeer mooie KERSTMAN heeft'. Dat woordje 'heeft' bevreemdt mij. Is hijzelf nou de ECHTE KERSTMAN of heeft hij 'm (als een witbebaarde Natascha Kampusch) in zijn kelder aan de muur vastgeklonken tot het moment dat er boekingen binnenkomen en de ECHTE KERSTMAN op pad moet? 

Hoe dan ook, dank mijnheer René van Vooren (bekende naam trouwens in de wereld van de variété...). Dank voor uw heerlijke winterse e-mail die mij op deze tropische septemberdag doet uitkijken naar de gezellige kerstdagen die in het verschiet liggen.

Met groet,

Een medemens.


Bijgaand een deel uit de e-mail:
----------------------------------------



Geachte mevrouw, heer,   
Bent u op zoek naar een ECHTE KERSTMAN voor uw winkelstraat/centrum of bedrijf?       
                            
Ondanks dat het vrij vroeg in het jaar is, ontvangt u van ons deze mail met de bedoeling u op de hoogte te stellen dat wij u weer als eerste de ECHTE KERSTMAN kunnen aanbieden voor uw bedrijf,feest, kerstmarkt,winkelstraat, etc. 

Op onze website kunt u zien wat wij doen voor de medemens. 
Ook daar kunt u op de foto`s zien dat wij daadwerkelijk een zeer mooie KERSTMAN hebben .
DE ECHTE KERSTMAN  heeft  al enkele  boekingen staan omdat er in 2012 al klanten waren die vanwege het succes gelijk hebben geboekt voor December 2013 !

Wacht u niet te lang met contact opnemen omdat het nog 3 maanden is voordat de Kerst weer zijn entree maakt en na deze brief de aanvragen harder gaan lopen!
U kunt vanaf nu  boeken en/ of informatie vragen op Tel: ....
                
Met vriendelijke groet,
René van Vooren

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een hapje en een drankje...

Het is een heerlijke zin: wij nodigen u graag uit voor een hapje en een drankje. Hoe dikwijls heb ik die zin gelezen in uitnodigingen van zakelijke relaties? Hoe vaak schreven vrienden hem met zwierig handschrift in hun uitnodiging als er weer iets te vieren viel? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd. Kan het Hollandser? Kan het afgepaster? Uitgekleder? Minimaler? Een feestje, een receptie, een bijeenkomst met altijd weer dat hapje en dat drankje. Zo netjes. Zo keurig. Zo benepen. Je ziet jezelf al bij binnenkomst twee bonnetjes in de hand gedrukt krijgen. Eén voor een hapje. Eén voor een drankje. Maak er een dolle boel van! Als ik de zin nu weer zo lees in een uitnodiging van een chique automerk, houden mijn ogen even halt en mijmer ik. Zouden de Grieken, die het, laten we eerlijk zijn, momenteel niet makkelijk hebben, dat ook schrijven in hun uitnodigingen naar elkaar. "Kom je naar mijn Souvlaki-Party? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd." Ik denk het ni...

Veranderbang.

Hun aantal groeit excessief. Veranderbange consumenten. Mensen die liever niets doen dan dat ze veranderen. Veranderen van provider bijvoorbeeld. Van telecomaanbieder. Van abonnementstype. Van energieleverancier. Want voordat je het weet, heb je gedonder. Sterker: altijd heb je gedonder als je dit soort zaken verandert. Dat is de wet van Murphy. If there's any way they can do it wrong, they will. Een voorbeeld. Je gaat verhuizen en brengt UPC (of welke andere club dan ook) hiervan op tijd op de hoogte. Op de dag van je verhuizing zet je op je nieuwe adres je TV aan en ziet niks anders dan sneeuw. Na een telefoontje van ongeveer 28 minuten (dat je met je mobiel doet omdat je vaste lijn ook nog niet werkt) weet je meer: bij de provider is iets niet goed gegaan. Dat wist je overigens al voordat je het telefoontje deed. UPC weet niets van je verhuizing ('weet u wel zeker dat u het heeft doorgegeven aan ons?'), maar belooft je dat alles zo spoedig mogelijk wordt opgelost. ...
  Deze 9 regels werken. Ook in 2021. 'We leven in gekke tijden', hoor je mensen steeds vaker zeggen. Maar dat valt reuze mee. Heel veel zaken zijn onverkort van kracht en werken nog precies zoals vroeger.  H ier negen klassiekers die van alle tijden zijn. Ik noem ze de spelregels voor 2021. 1) Aandacht voor klanten verdient zichzelf altijd terug; 2) Beloof alleen dingen die je kunt nakomen; 3) Geef anderen de credits (ook al was jij de aanjager); 4) Wees eerlijk (o.a. tegen je baas, je collega's en tegen je klanten); 5) Wees blij als je het druk hebt (en stop met zeuren); 6) Benader anderen altijd zoals jijzelf benaderd wilt worden; 7) Stel vaker vragen in plaats van dat je antwoorden geeft; 8) Als je twijfelt of het niet weet, zeg het gewoon; 9) Neem beslissingen eerst met je hart en dan met je hoofd.