Met regelmaat kom je ze tegen op LinkedIn:
die stompzinnige letterdiagrammen met daarboven de vraag gesteld
WELK WOORD ZIE JE HET EERST?
Of in de internationale versie:
WHICH WORD DID YOU SEE FIRST?
Dat het zoekspelletje populair is bij internettende ambtenaren en bij 9-tot-5 medewerkers, dat blijkt aan de aantallen deelnemers. Het lijkt wel of elke LinkedIn-deelnemer die de lagere school heeft afgemaakt, zich geroepen voelt om via het wereldwijde web zijn of haar intelligente woordvondst wereldkundig te maken en te delen met zijn of haar relaties!
Zo lees ik dat Ahrend het woordje FUCK als eerste zag.
Maaike ontdekte direct de lettercombinatie SMILE.
En Henry zag BIG in één oogopslag.
In het geval van Ahrend is zijn woordvondst veelzeggend. Hij denkt de hele dag aan neuken. En Maaike? Dat is een onbedaarlijk lachebekje; maar dan in irritante zin. En Henry tenslotte, die heeft al jaren een eetobsessie. Logisch dat hij bij het zien van het letterdiagram direct koos voor BIG.
Als het aan mij ligt (en dat ligt het in dit geval), gaan deze drie deelnemers niet door naar de volgende ronde. Waarmee ik bedoel dat ik ze per direct uit mijn LinkedIn-balboekje wip, omdat ze gewoonweg te dom zijn om van mijn relatienetwerk deel uit te mogen maken.
BYE dus (stond er trouwens ook tussen...).
Nee, Ahrend, Maaike, Henry en al die 2.014 anderen die reageren op deze psychologische flauwekul... het eerste woord dat je zag stond pal voor je neus!
In het geval van de Nederlandstalige versie was het WELK en bij de Engelse variant stond het woord WHICH als eerste vermeld.
Is dat dan zo moeilijk?
Voortaan eerst goed de opdracht lezen voordat je spontaan iets roeptoetert, ja?
Tot slot dan deze (om niet helemaal als azijnpisser over te komen):
HOE HEET KEIZER KAREL'S HOND?
Ik leg je de woorden in je mond...
Reacties