Doorgaan naar hoofdcontent

Carl Schipper (Formatie Schipper)

Communicatie is geen eenrichtingsverkeer. Is niet het zenden van zouteloze boodschappen. En ook niet het eindeloos herhalen van holle frasen. Communicatie is het aangaan van de dialoog. In gesprek gaan met de doelgroep. CARL SCHIPPER levert opvallende ideeën en sterke teksten die de basis vormen van sympathieke communicatie. Wat goed is, verkoopt zichzelf. Wat anders is, valt op. Met een fluwelen breekijzer is het goed deuren openen.
'De menselijke factor van een merk, dienst of product vormt de essentie van je communicatie. Waarin schuilt de uniciteit? Een merk is een individu met karakter. Dat wil ik uitdragen'.
CARL SCHIPPER is 'business creative' en legt zich toe op idee-ontwikkeling en copy. Hij werkt in opdracht van merken, producten en diensten die zich opvallend willen presenteren. CARL SCHIPPER ontwikkelt ideeën en verzorgt long- & short copy, storytelling en redactie. Daarnaast zijn branding, PR en experience marketing specialisaties waarmee CARL SCHIPPER opdrachtgevers in hun kracht zet. Hij bewijst elke opdracht dat merken, producten en diensten die creatiever gepresenteerd worden, effectiever en lucratiever zijn.
'Communicatie is een kwestie van percepties. De ideeën die je de wereld in stuurt, zijn nog veel belangrijker dan je product of dienst zelf. 80 Procent van je succes wordt bepaald door Het Idee!'
CARL SCHIPPER werkt(e) samen met interessante klanten. Interessant in de zin van omvang, merkbekendheid én qua uitdaging. Zijn opdrachtgevers en partners: Jaguar/Landrover, ANWB, Bilderberg Groep, Candlelight Radio, DSB Bank, Bayer, Specsavers, Cargill, Bruynzeel, NForza, Bisley, Golf Management Group, AT&T Philips, Douglas, Bomencentrum Nederland, Jeep, Crematorium Duin- en Bollenstreek, B&F Casting, Lundia, Velux, Amrath Hotels, PostNL, Prenatal, Bickery Food, Eneco, Visa Card, Cafébar, Kasteelheer Groep, Frans Schobbers Psycholoog, Hans Timmermans, Specsavers, Gemeente Heerhugowaard, Dixi Sanitary Services, Goyer Golf & Country Club, Jupiler, Miele, 100%NL, Volvo Buitenweg, Oase, Warsteiner, Horex, RAI, Biofreeze, ECI, Bruna, Dextro Energy, Intersport, Ola-Iglo, Koninklijke Nederlandse Munt, Mercedes-Benz Bedrijfswagens, Buro Buiten, Rabobank, OK Betalen, Remia, Regardz, Grand Hotel Kurhaus en veel anderen.


CARL SCHIPPER kent de kracht van geur als het ingezet wordt als marketingtool. Zijn kennis en ervaring deelt hij graag met anderen. Met enthousiasme adviseert hij talrijke branches, organisaties, events, omgevingen en ruimten over geurbeleving.
'Een uitgebalanceerde geurprikkel waarmee je consumenten, gasten, bezoekers en medewerkers zich meer op hun gemak laat voelen. Langer laat blijven. Meer laat besteden. Het werkt!'
In samenwerking met gerenommeerde partijen in de kunstbranche, is Formatie Schipper er in geslaagd - op basis van originele documenten vanuit de museumwereld - exclusieve reproducties van Marten en Oopjen in gelimiteerde en genummerde oplage uit te geven.
Deze museum-reproducties van Marten en Oopjen zijn op ware grootte (210 x 135 cm elk), uitgevoerd op de hoogste kwaliteit canvas en uitgegeven in een gelimiteerde oplage van 25 exemplaren wereldwijd. Op dit moment van schrijven zijn er nog enkele sets beschikbaar.
Tevens is besloten een aanvullende editie in kleinere formaten uit te geven.
Deze kunstuitgave is voorzien van Certificaat van Echtheid, is per set genummerd en de werken zijn voorzien van stijlvolle baklijsten*.
*)  afwijkende lijsten mogelijk.
"Een waardevolle en indrukwekkende uitgave van Rembrandt's meesterwerken. Subliem en welhaast niet van echt te onderscheiden"
CARL SCHIPPER is naast tekstschrijver vooral ideeënman. Samen met externe partijen ontwikkelt hij ideeën voor producten, diensten of anders. Zo ontwikkelde hij de EuroCollection Spaarmap i.s.m. de Nederlandse Munt, was uitgever van de Marten & Oopjen-kunstreproducties en bedacht hij Crowd-Events voor o.a. Prénatal, Simon Levelt, V&D, Bever, Specsavers, Douglas en Volvo. Wat wilt u samen met CARL SCHIPPER ontwikkelen?
'Mijn creatieve 'drive' gaat verder dan concept & copy. Ik heb in 247 keukens gekeken en adviseer alle formaten spelers in alle disciplines. Met die ervaring toon ik in elk creatief proces mijn toegevoegde waarde.'

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een hapje en een drankje...

Het is een heerlijke zin: wij nodigen u graag uit voor een hapje en een drankje. Hoe dikwijls heb ik die zin gelezen in uitnodigingen van zakelijke relaties? Hoe vaak schreven vrienden hem met zwierig handschrift in hun uitnodiging als er weer iets te vieren viel? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd. Kan het Hollandser? Kan het afgepaster? Uitgekleder? Minimaler? Een feestje, een receptie, een bijeenkomst met altijd weer dat hapje en dat drankje. Zo netjes. Zo keurig. Zo benepen. Je ziet jezelf al bij binnenkomst twee bonnetjes in de hand gedrukt krijgen. Eén voor een hapje. Eén voor een drankje. Maak er een dolle boel van! Als ik de zin nu weer zo lees in een uitnodiging van een chique automerk, houden mijn ogen even halt en mijmer ik. Zouden de Grieken, die het, laten we eerlijk zijn, momenteel niet makkelijk hebben, dat ook schrijven in hun uitnodigingen naar elkaar. "Kom je naar mijn Souvlaki-Party? Voor een hapje en een drankje wordt gezorgd." Ik denk het ni...

Veranderbang.

Hun aantal groeit excessief. Veranderbange consumenten. Mensen die liever niets doen dan dat ze veranderen. Veranderen van provider bijvoorbeeld. Van telecomaanbieder. Van abonnementstype. Van energieleverancier. Want voordat je het weet, heb je gedonder. Sterker: altijd heb je gedonder als je dit soort zaken verandert. Dat is de wet van Murphy. If there's any way they can do it wrong, they will. Een voorbeeld. Je gaat verhuizen en brengt UPC (of welke andere club dan ook) hiervan op tijd op de hoogte. Op de dag van je verhuizing zet je op je nieuwe adres je TV aan en ziet niks anders dan sneeuw. Na een telefoontje van ongeveer 28 minuten (dat je met je mobiel doet omdat je vaste lijn ook nog niet werkt) weet je meer: bij de provider is iets niet goed gegaan. Dat wist je overigens al voordat je het telefoontje deed. UPC weet niets van je verhuizing ('weet u wel zeker dat u het heeft doorgegeven aan ons?'), maar belooft je dat alles zo spoedig mogelijk wordt opgelost. ...
  Deze 9 regels werken. Ook in 2021. 'We leven in gekke tijden', hoor je mensen steeds vaker zeggen. Maar dat valt reuze mee. Heel veel zaken zijn onverkort van kracht en werken nog precies zoals vroeger.  H ier negen klassiekers die van alle tijden zijn. Ik noem ze de spelregels voor 2021. 1) Aandacht voor klanten verdient zichzelf altijd terug; 2) Beloof alleen dingen die je kunt nakomen; 3) Geef anderen de credits (ook al was jij de aanjager); 4) Wees eerlijk (o.a. tegen je baas, je collega's en tegen je klanten); 5) Wees blij als je het druk hebt (en stop met zeuren); 6) Benader anderen altijd zoals jijzelf benaderd wilt worden; 7) Stel vaker vragen in plaats van dat je antwoorden geeft; 8) Als je twijfelt of het niet weet, zeg het gewoon; 9) Neem beslissingen eerst met je hart en dan met je hoofd.